Jag håller på att dra igång en ny installation med belysning i villa med ledspotlights. Jag har en elektriker som hjälper mig med installationen. Vi behöver dock lite hjälp efter en hel del experiment. Vi har köpt Jolly MD efter rekommendationer på nåt forum. Vi provade idag att koppla in en lampa med denna driver och det verkade fungera bra. Sen kopplades en slinga med fler lampor in och då gick tydligen drivern sönder.
Så min fråga är om det finns något bra kopplingsschema och en lista på vilka prylar som fungerar bra ihop med varandra? Vad gör vi för fel? Är det viktigt att ställa in alla parametrar i dimmern innan man kopplar in den mot belysningen?
Schemat som finns beskrivet i denna tråd (http://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?f=13&t=4711), stämmer den eller finns det bättre?
Finns det någon bra guide för inkoppling av led-driver och fibaro dimmer?
Instruktioner för inkoppling av LED-driver och Fibaro dimmer
Osram har en 350mA trafo med framkantsstyrning som fungerar ihop med fibaro dimmern.
Säg till din elektriker att alla drivdon måste vara framkant annars funkar det inte. Oftas blir det höga surrande ljud om både trafo och dimmer.
Säg till din elektriker att alla drivdon måste vara framkant annars funkar det inte. Oftas blir det höga surrande ljud om både trafo och dimmer.