Garageport Fibaro Relay switch 2x1,5kw

Post Reply
Torparen
Ny medlem
Posts: 5
Joined: 07 Nov 2015, 01:27
8

Här kommer en lösning på hur man kan styra sina garageportar. skrolla på bilderna så får ni se hela bilden. :D
Attachments
Instruktion 1
Instruktion 1
2.png (481.2 KiB) Viewed 9079 times
Instruktion 2
Instruktion 2
1.png (330.74 KiB) Viewed 9079 times
User avatar
RH_Dreambox
Z-Wave Kung
Posts: 1192
Joined: 03 Jan 2015, 16:49
9
Location: Vegby
Contact:

Måste du använda två extra relän? Går det inte att styra direkt från Fibaro-puckens reläutgångar?
Min gamla ombyggda HC2 har fått ett nytt liv och min HC3 är nu nedkopplad.
HC2 med Home Assistant har blivit en riktig Game Changer och nu har jag hemautomatik på riktigt.
https://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?t=7087
Torparen
Ny medlem
Posts: 5
Joined: 07 Nov 2015, 01:27
8

Går det inte att styra direkt från Fibaro-puckens reläutgångar?

Bra fråga? Nu när du ställer frågan, så ser jag att man kanske hade kunnat utnyttjat relät bättre och inte kopplat Ledaren på IN utan haft båda portarna kopplade på IN och Q1 till en port och Q2 till nästa port. Vet inte om det funkar? jag trodde jag var tvungen att ha Ledaren på IN för att få Q1 och Q2 att fungera... Ibland ser man inte det mest uppenbara! :roll:

Tack för ett bra inlägg jag provar att göra om och göra rätt, sedan återkommer jag men den lösningen!
djhedan
Medlem
Posts: 34
Joined: 16 May 2013, 21:03
10
Location: Uppsala

Det går att styra direkt från Fibaropucken utan extra reläer. Jag tog bort min då grannarna ringde och frågade om min garageport skulle stå öppen utan att det var någon hemma. Vågar inte koppla in den igen förens jag satt in kamera i garaget. Kändes inte helt säkert. Rätt var det var så var porten öppen utan att man öppnat den :shock:

Hade inställningen på pucken att den skulle släppa efter 1,5 sekund den pulsen räckte för att få upp/ned porten.

Mvh /Hedan
jolerius
Medlem
Posts: 115
Joined: 18 Apr 2013, 17:09
10

Sätt en magnetkontakt på porten så vet du direkt om den är öppen eller inte. Då kan du även trigga på magnetkontaktens status och stänga porten automatiskt om den stått öppen för länge

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
Post Reply