GOD OLD FIBARO ser ur att det blir en HC3 i slut änden ändå.

kort fatta har jag haft HC2 i säkert 7 år som jag ska byta ut till en ny hub, då jag har många z-wave produkter så ska den ny hubben såklart ha z stöd, har dessutom många fibaro produkter (snygg design ) största anledningen till ny hub är att man har många fler produkter idag man skulle vilja ha i samma app.
Dessutom så har jag ochså många av z produkter i väggdosor/takdosor ( skulle underlätta att enkelt flytta över utan att behöva lära in dessa alla produkter igen )
Så nu har jag under hösten provat lite olika system, så min första tanke var Homey pro dock går den inte att köpa och vill inte betala mer för en beg, hade faktiskt en sån på prov för ca 2 år sen men tyckt inte den var bra just då, var inte ens helt på svenska på den tiden.
Sen har vi samsung tvätt stapel och frugan har smartthings app tyckte det såg bra ut, så då blev det en Aeontec hub fungerar bra men dålig räckvidd på z-wave fast det ska vara + sen tyckte jag att det inte går att få till appen som jag vill, så då försvann den ur bild.
Nu håller jag på med Home assistant den är säkert bra kanske även den bästa, den har bara ett stort problem i alla fall för mig att få den att fungera, allt för invecklat fast mycket idag är UI baserat men ändå för krångligt för mig, har till o med köpt 2 olika domän namn till den utan att komma åt den utan för hemmet suck.
Så nu är det bestämmt beställer en HC3, har även googel home idag ihop med HC2 som fungerar utmärkt, de kommer med en stor uppdatering snart så då finns hopp att ha med där det övriga man har som inte går på z-wave hemma, så min slut tanke är HC3 ihop med Goggel Home det ultimata systemet ?
MrDTS