Uppdatering fibaro motion sensor uppdatering

Post Reply
Systemfel
Medlem
Posts: 384
Joined: 14 Jan 2015, 01:02
9

Hallå det har vist kommit en uppdatering från fibaro till deras nya motion sensorer ... Har ni hc3 så förvänta er att det kan klabba duktigt. fast man uppdaterat det så visar den lyckat sen kan du förmodligen börja om igen .. Ja ni märker ni som har detta... Jag kör senaste beta versionen
på hc3 . Kan uppdatera att det verkar som man får lägga in det 2 gånger. har till och med fått exkludera och includera igen för att ens får den att börja uppdatera. och jag som bara har 6 st nya sensorer. Ingen anan som upplever problem eller ni bara kör så det ryker ?
kör Hc3 och det fungerar bättre och bätttre sakta men säkert :D
User avatar
RH_Dreambox
Z-Wave Kung
Posts: 1192
Joined: 03 Jan 2015, 16:49
9
Location: Vegby
Contact:

Ja, om du kör 5.061 Beta så kan man nog förvänta sig problem.
Jag har visserligen inga Fibaro motion sensors, men boxen blev duktigt seg med den senaste betan. CPU-erna hade hela tiden pikar på 100% och RAM-minnet var på väg att ätas upp.

För att förbättra prestandan bootade jag om boxen, men då vägrade den att starta upp. Efter ett antal startförsök gick boxen över till reparationsläge, vilket efter 10 minuter resulterade i att jag var tillbaka på version 5.050 igen, och för säkerhets skull stannade jag där.

Om Fibaro skall ha någon heder av detta så är det väl att boxen reparerade sig självt på ett ganska smidigt sätt och att prestandan nu är normal igen.
Min gamla ombyggda HC2 har fått ett nytt liv och min HC3 är nu nedkopplad.
HC2 med Home Assistant har blivit en riktig Game Changer och nu har jag hemautomatik på riktigt.
https://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?t=7087
Systemfel
Medlem
Posts: 384
Joined: 14 Jan 2015, 01:02
9

RH_Dreambox wrote: 21 Jan 2021, 09:11 Ja, om du kör 5.061 Beta så kan man nog förvänta sig problem.
Jag har visserligen inga Fibaro motion sensors, men boxen blev duktigt seg med den senaste betan. CPU-erna hade hela tiden pikar på 100% och RAM-minnet var på väg att ätas upp.

För att förbättra prestandan bootade jag om boxen, men då vägrade den att starta upp. Efter ett antal startförsök gick boxen över till reparationsläge, vilket efter 10 minuter resulterade i att jag var tillbaka på version 5.050 igen, och för säkerhets skull stannade jag där.

Om Fibaro skall ha någon heder av detta så är det väl att boxen reparerade sig självt på ett ganska smidigt sätt och att prestandan nu är normal igen.
var riktigt pest och pina att uppdatera fick till och med installera om en sensor i fibaro. Jag botar nog om min med 3 dagar mellan rum ca nu med betaversionen. Kan ju inte gå tillbaka till den stabila versionen då jag har lagt in en massa puckar under betaversionen och jag orkar inte göra om detta igen. Tradigt att det är så mycket fel på hc3 visssa små störande fel. Jag tänkte att nu ca 1 år senare borde dom ju fått rätt på en hel del. Jag menar dom kunde ju fört över all info dom hade från hc2 som fungerade bra men inte ens det har dom gjort... undrar hur hc3 var när den slåpptes måste ju fungerat si så där.. Men jag tror dock den kan fungera riktigt bra när dom väl får tummen ur röven och göra det dom har lovat. Gillar att philips hue svara nästan direkt när man vill tända släcka .. Det gjorde den ju inte i hc2 där krascha det för mig om man använda det för mycket.. Gillar tänket med appen och hur man gör den snygg och skysst. dock kunde den ju visat rätt med dörrlås osv men det kommer väll .. Där är en del att önska om man säger så. Det som stör mig är att wifin går igång varje gång man startar om hc3.. fast jag valt att stänga av den. Sen är uppstaraten vid om start slö tar lång tid att komma in i hc3 Visar bara en vit skärm på inloggnings sidan fast man har alla dioder lysandes rätt
kör Hc3 och det fungerar bättre och bätttre sakta men säkert :D
Post Reply