GPS scen

Hjälp varandra att vara kreativa för att göra hemmet mer bekvämt.
Post Reply
Robert
Medlem
Posts: 346
Joined: 17 Oct 2013, 22:40
10

Hej.

Nybörjare och inte riktigt vän med gränssnittet för scener än. Försöker skapa en scen där någon lämnar en plats och en annan mobil får ett meddelande om det. Bifogar en fil på vad jag har gjort.

Vad missar jag? Klickar jag på kör så får jag meddelandet.
Attachments
scen.jpg
scen.jpg (202.05 KiB) Viewed 6779 times
jompa68
Proffsmedlem
Posts: 735
Joined: 12 Aug 2012, 08:53
11
Location: Hofors

Gps spårningen fungerar inte riktigt bra, eller inte alls i nya versionen. Dom jobbar på det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Robert
Medlem
Posts: 346
Joined: 17 Oct 2013, 22:40
10

Aha då är jag med. Du får jag vänta :)
Tack för svar
Bisse90
Medlem
Posts: 96
Joined: 01 Dec 2013, 17:43
10

Har det blivit någon ändring på detta? Jag får inte gps scenerna att fungera :s
camme
Ny medlem
Posts: 9
Joined: 04 Jan 2013, 21:33
11

Bisse90 wrote:Har det blivit någon ändring på detta? Jag får inte gps scenerna att fungera :s
Hejsan,
det funkar fint för Android appen v1.3 som finns o ladda ner på fibaro international forum.
http://forum.fibaro.com/viewtopic.php?t=3273

Den verisonen som finns på app store funkar inte, tror dom missat någon rättighet under installationen, som gör att GPS inte funkar. hoppas dom rättar till detta "misstag" när dom publicerar v1.3 (min egen teori)..

Mvh
Camme
Bisse90
Medlem
Posts: 96
Joined: 01 Dec 2013, 17:43
10

camme wrote:
Bisse90 wrote:Har det blivit någon ändring på detta? Jag får inte gps scenerna att fungera :s
Hejsan,
det funkar fint för Android appen v1.3 som finns o ladda ner på fibaro international forum.
http://forum.fibaro.com/viewtopic.php?t=3273

Den verisonen som finns på app store funkar inte, tror dom missat någon rättighet under installationen, som gör att GPS inte funkar. hoppas dom rättar till detta "misstag" när dom publicerar v1.3 (min egen teori)..


Mvh
Camme

tusen tack för det svaret =) började bli lite knäpp här asså, får inte till det och man förstår inte varför =P
ekensweden
Medlem
Posts: 102
Joined: 01 Jan 2014, 18:10
10

Oj då det var ju bra man fick reda på
För jag tänkte köpa en nu men då får man vänta tills det är fixat


Sent from my iPhone using Tapatalk
Post Reply