Problem att hitta mina Sonos via HC 2

Post Reply
Adeptus86
Ny medlem
Posts: 6
Joined: 25 Feb 2017, 16:01
7

Hej!

När jag försöker lägga till Sonos högtalare i HC2 får jag detta meddelande:
"Unfortunately there are no results for device search"

Vad gör jag för fel?
Alla tips är välkomna.
Mitt nätverk ser ut på följande sätt:
Fiber= Asus RT-AC66U = Netgear FS116 = Unifi AP.

Sonos : 1 st play5 och 2st play1

Jocke
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

Jag lyckades inte hitta något med sökningen alls. Angav jag IP- adressen direkt fungerade det.
maffet
Ny medlem
Posts: 1
Joined: 06 Jan 2017, 11:24
7

Jag skriver IP-adressen men hittar ändå inte högtalaren.
Behöver man ändra inställningar i nätverket?
hakannordell
Ny medlem
Posts: 10
Joined: 16 Aug 2017, 23:43
6

Antar att du syftar till att köra plugin för Sonos. Jag satte upp den och det fungerade även för mig att ange IP-adressen. Plugin är dock sparsmakad med funktionalitet, så jag använder den inte utan kör istället med SONOS_Remote_v1.0.1 som fungerar bra. Där har du även möjlighet till TTS.
/Håkan
V.I.K.I som just nu styr runt 45 enheter (and still counting...) hanterar utöver sensorer av olika slag, belysning och kameror, även termostater, SMS-funktioner, Sonos högtalare, iRobot och Alexa.
Earplugged
Medlem
Posts: 158
Joined: 03 Feb 2016, 17:16
8

hakannordell wrote:Antar att du syftar till att köra plugin för Sonos. Jag satte upp den och det fungerade även för mig att ange IP-adressen. Plugin är dock sparsmakad med funktionalitet, så jag använder den inte utan kör istället med SONOS_Remote_v1.0.1 som fungerar bra. Där har du även möjlighet till TTS.
/Håkan
Har på flera ställen sett att folk använder SONOS_Remote och låter riktigt bra men hur kommer man igång?
Var hittar jag den i sin helhet?
Vilka inställningar osv måste göras?
Finns det någon guide eller liknande?
Earplugged
Medlem
Posts: 158
Joined: 03 Feb 2016, 17:16
8

hakannordell wrote:Antar att du syftar till att köra plugin för Sonos. Jag satte upp den och det fungerade även för mig att ange IP-adressen. Plugin är dock sparsmakad med funktionalitet, så jag använder den inte utan kör istället med SONOS_Remote_v1.0.1 som fungerar bra. Där har du även möjlighet till TTS.
/Håkan
Har på flera ställen sett att folk använder SONOS_Remote och låter riktigt bra men hur kommer man igång?
Var hittar jag den i sin helhet?
Vilka inställningar osv måste göras?
Finns det någon guide eller liknande?
hakannordell
Ny medlem
Posts: 10
Joined: 16 Aug 2017, 23:43
6

Earplugged wrote: Har på flera ställen sett att folk använder SONOS_Remote och låter riktigt bra men hur kommer man igång?
Var hittar jag den i sin helhet?
Vilka inställningar osv måste göras?
Finns det någon guide eller liknande?
Jag sitter lite trångt till just i dag, men jag kan hjälpa dig. Börja med att kolla på den här videon, så att du får en förståelse för VDn. Länk: https://www.youtube.com/watch?v=ps9jNiJ_JeU&t=428s

Därefter kan du ladda ner VDn från denna sida. OBServera att du måste bli medlem för att ladda ner och du måste även skriva ett inlägg. Jag skrev mitt under presentation. Det tog mig ett bra tag att fatta att man måste även skriva ett inlägg :D.
Installera och be happy.
https://www.domotique-fibaro.fr/topic/6 ... eur-sonos/
/Håkan
V.I.K.I som just nu styr runt 45 enheter (and still counting...) hanterar utöver sensorer av olika slag, belysning och kameror, även termostater, SMS-funktioner, Sonos högtalare, iRobot och Alexa.
Post Reply