Hur konsumerar ni nyheter? egentligen?

Post Reply
User avatar
Bamsefar
Z-Wave Kung
Posts: 1230
Joined: 25 Nov 2013, 15:06
10
Location: Stockholm

Howdy,

När jag satt på båten idag (åker båt linje 80 här i Stockholm rätt regelbundet, ingår i SL), så insåg jag att jag numera så att säga konsumerar mina nyheter via internet, och då ett fåtal sidor som dn.se / svd.se / di.se / cnn.com / svt.se / sr.se (streamar rätt ofta SR P4 på båtresorna också). Det hela får till följd, då en sådan båtresa från Nybroplan till Lidingö tar allt mellan 40 minuter och 60 minuter, att jag fått i mig alla nyheter.... Och ja på kvällen så är inte rapport och Aktuellt eller annan nyhetssändning längre så intressanta - jag vet ju redan vad de skall säga....

Så jag har helt enkelt slutat titta på nyheterna på TV - till förmån att läsa dom på internet då. Men hur gör ni andra? Har ni ändrat "beteende" vad gäller nyheter?

(Och innan någon frågar: Nej jag har inte facebook, snapchat, tiktok, youtube, instagram, linkedin eller annan "social media" - och det känns rätt skönt ärligt talat att slippa det....)
Testar Home Assistant på Raspberry Pi4B - nice :mrgreen:
User avatar
RH_Dreambox
Z-Wave Kung
Posts: 1192
Joined: 03 Jan 2015, 16:49
9
Location: Vegby
Contact:

Att läsa nyheterna på mobilen är inte min grej.
Jag har en skaplig smartphone som jag använder till i huvudsak tre ändamål och det BankID, Swish och som "nödtelefon" om det skulle behövas.

Min morgontidning annonserar regelbundet om att man kan läsa nyheterna på mobilen, speciellt på helger då papperstidningen inte delas ut.
Jag har testat någon gång, men det har varit ytterst kortvarigt för jag tycker det är så jäkla opraktiskt då man inte får någon bra överblick.

Jag sitter hellre och läser tidningen över en frukostmacka och en kopp te, även om dessa nyheter ibland kan vara ett dygn gamla.
Och om jag sitter i något väntrum av någon anledning och tar upp mobilen, så är det enbart för att kolla vad klockan är.
Ja, sådan är jag :-)
Min gamla ombyggda HC2 har fått ett nytt liv och min HC3 är nu nedkopplad.
HC2 med Home Assistant har blivit en riktig Game Changer och nu har jag hemautomatik på riktigt.
https://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?t=7087
Post Reply