Webläsare låser sig

Post Reply
RolleJ
Ny medlem
Posts: 7
Joined: 07 Dec 2016, 21:09
7

Har problem med min HCL. När jag går in via webläsare låser sig den sidan efter att jag loggat in, kommer bara upp meddelande att sidan inte svarar. Har provat Chrome, Firefox, IE, men på IE så får jag meddelandet "svarar inte på grund av att ett skrips som körs". Kan inte gå vidare till någon sida, kommer ingen stans via webläsaren. Men på appen i smartphonen fungerar allt som det ska.
Har varit så här ett tag, lyckade via appen idag uppgradera till 4.130 men det hjälpte inte.
Har provat från flera olika datorer men det är samma sak.
Någon som kan tipsa vad det kan vara för fel?
User avatar
RH_Dreambox
Z-Wave Kung
Posts: 1192
Joined: 03 Jan 2015, 16:49
9
Location: Vegby
Contact:

Det kan ju vara så att en scen av någon anledning överbelastar webbgränssnittet.
Testa med att stänga av scenerna via mobilen och se om du kan logga in igen.
Funkar det då så kan du ju aktivera scenerna en efter en igen för att se vilken scen som orsakar problemet.
Min gamla ombyggda HC2 har fått ett nytt liv och min HC3 är nu nedkopplad.
HC2 med Home Assistant har blivit en riktig Game Changer och nu har jag hemautomatik på riktigt.
https://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?t=7087
RolleJ
Ny medlem
Posts: 7
Joined: 07 Dec 2016, 21:09
7

Hej RH. Kul med ett proffs så nära, bor själv i Vegby, nere på storgatan.
Jag vet inte om jag hittat rätt ställe i appen för att stänga av scenerna, gick in på settings och där hittade jag Scenes for Android Wear som mina scener finns. Bockade ur alla men webläsaren låser sig ändå. Startade om HCL men det hjälpte inte.
User avatar
RH_Dreambox
Z-Wave Kung
Posts: 1192
Joined: 03 Jan 2015, 16:49
9
Location: Vegby
Contact:

Hej RolleJ, ja vi har ju samma postadress här på andra sidan sjön :-)

Jag måste skamset erkänna att det inte gick att stänga av en scen i mobilen, bara starta dem. Jag får väl skylla på att jag nästan aldrig använt Fibaro-appen i mobilen. Det du stängde av gällde tydligen bara vad som skulle visas/aktiveras i mobilen.
Så var det med den proffstiteln :-)

Har du testat att logga in på din HCL via Fibaro Remote Access med ditt Fibaro ID? Det kanske ger ett bättre resultat.
https://id.cloud.fibaro.com/services
Logga först in med ditt Fibaro ID, välj remote access och logga in på din HCL med dina lokala inloggningsuppgifter.
Min gamla ombyggda HC2 har fått ett nytt liv och min HC3 är nu nedkopplad.
HC2 med Home Assistant har blivit en riktig Game Changer och nu har jag hemautomatik på riktigt.
https://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?t=7087
RolleJ
Ny medlem
Posts: 7
Joined: 07 Dec 2016, 21:09
7

Hej.
Har också testat via Fibaro Remote Access, men tyvärr samma resultat. :-(
User avatar
RH_Dreambox
Z-Wave Kung
Posts: 1192
Joined: 03 Jan 2015, 16:49
9
Location: Vegby
Contact:

Det kanske är läge för Fibaro support att koppla upp sig och fixa det som gått snett. Fast det är ju märkligt att det inte hjälpte med att uppdatera enheten.
Om du inte har allt för många enheter och vill ta jobbet med en recovery, så kanske det skulle hjälpa.
Min gamla ombyggda HC2 har fått ett nytt liv och min HC3 är nu nedkopplad.
HC2 med Home Assistant har blivit en riktig Game Changer och nu har jag hemautomatik på riktigt.
https://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?t=7087
RolleJ
Ny medlem
Posts: 7
Joined: 07 Dec 2016, 21:09
7

Jag har inte alltför många enheter så jag provar en recovery. Systemet är i stugan vid kusten så jag tar det när jag är där. Tack för hjälpen så länge.
MickeS
Medlem
Posts: 425
Joined: 12 Oct 2016, 07:53
7

Hej,

Har det löst sig för dig?
Logga in i min HCL för första gången på 1 månad.

Samma sak här...
Homecenter 2

Kameror, värme, larm och belysning från olika leverantörer
MickeS
Medlem
Posts: 425
Joined: 12 Oct 2016, 07:53
7

Scriptet hos mig verkar vara notificationer.

Hade 2983 st.
Jag stoppar script o lyckas komma in o rensa lite.
Sen in igen o göra om sen igen o göra om osv...
Homecenter 2

Kameror, värme, larm och belysning från olika leverantörer
RolleJ
Ny medlem
Posts: 7
Joined: 07 Dec 2016, 21:09
7

Jag gjorde en recovery (fabriksåterställning) och la in alla enheter på nytt och nu fungerar det.
Post Reply