Fyller Home Center Lite mina önskemål

Post Reply
-Fredde-
Ny medlem
Posts: 1
Joined: 12 Nov 2015, 16:50
8

Hej

Jag funderar på att skaffa ett Fibaro system men har lite svårt att reda ut om Lite versionen kommer uppfylla mina önskemål.
Kanske någon här kan hjälpa mig?

Jag vill ha ett system där jag kan göra nedan:
  • Koppla en z-wave brytare till strömförsörjningen för en utomhuslampa.
    Få larm via email, sms, notifiering på iPhone eller liknande när dörr/rörelsesensorer larmar.
    Koppla en kamera t.ex. Foscam FI9826W till sensorerna. Och helst kunna styra den.
    Schemalägga scener att aktiveras/avaktiveras automatiskt vid vissa tider på dygnet.
Mvh.
Fredrik
KristianO
Medlem
Posts: 461
Joined: 10 Mar 2014, 09:50
10

För ovan krav räcker en HCL, tänk dock igenom hur framtiden kan se ut. Vid mer avancerad styrning är HC2 ett måste. Själv växte jag ut min HCL på ett par månader.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

Precis som föregående person skrev, tänk om du verkligen vill stanna där eller om du vill utveckla ditt system vidare senare... Ex om du köper en Fibaro dimmer och vill styra scener med andra knappen krävs en HC2. Vill du ha scener som styr motorvärmare, robotgräsklippare eller på något sätt lite mer avancerade scener så krävs också en HC2. Du vill ju tex ha en kamera, det finns tex avancerade scener/virtuella enheter du kan skapa för att via Fibaro styra larmhanteringen av din Foscam-kamera. Du kan tex sätta på Foscam larmet och stänga av den, dvs så att du kan få din kamera att börja spela in material om den ser något i linsen och skicka det till en FTP-server. Tänk noga för även om du uppdaterar senare till en HC2 så glöm inte att det ligger många timmars arbete att inkludera och exkludera alla dina enheter...
Post Reply