Någon som har gjort nåt kul med RazBerry?

Post Reply
JensSam
Ny medlem
Posts: 13
Joined: 05 Nov 2013, 14:36
10

Hej alla!

Detta är en öppen förfrågan till er alla! Än så länge kör jag budgetvarianten med RaZberry och OpenRemote. Jag har nyligen kommit igång och har inte så många enheter än, utan tänker utvärdera möjligheter allt eftersom.

Jag undrar om någon här också kör nåt kombinationsprojekt för OpenRemote och RaZberry? Jag har än så länge följande moduler:

1 x Fibaro Wall Dimmer
1 x Fibaro Wall Plug

och imorgon kommer jag köpa ett par saker till, ett elementtermostat Danfoss Living Connect och ett par saker till.

I OpenRemote har jag börjat knacka kod för att styra SONOS-prylar, och kommer ge mig på att få kontroll över min Logitech Harmony Hub också, samt lite XBMC och annat.

Skriv gärna en rad här och berätta om era egna erfarenheter, med tips och tricks eller idéer på vad man kan göra. Kanske är inte OpenRemote det bästa utan ni har något annat förslag??

Mvh,
Jens
Mr.Mos
Ny medlem
Posts: 5
Joined: 23 Dec 2013, 23:34
10

Hej hej!

Fick min RazBerry i måndags (23/12) tillsammans med en Fibaro FKG-101. Tanken är att jag ska kombinera dessa grejerna med RaspiCam:n.

Ex. Dörren till förrådet öppnas, sensorn triggas och ett script exekveras (på Raspberryn) som startar en videoinspelning på 20-30 sekunder. När inspelning är klart skickas filmen iväg per mail.

Funderar även på att kombiera FKG:en med en Fibaro Wall Plug för att tända och släcka tak-spotarna i förrådet när dörren öppnas och stängs.

Det vore trevligt om Fibaro kunde tillverka en Wall Plug utan LED-funktionen och pressa priset, 450-550SEK är lite väl saftigt :)

/Micke
SEALen
Ny medlem
Posts: 2
Joined: 15 Feb 2014, 03:55
10

Alla Fibaros moduler är dyrare än konkurrenternas är min erfarenhet. Eventuellt har de lite högre kvalitet men det får man väl avgöra själv om det är så.
z3eed
Ny medlem
Posts: 2
Joined: 16 Feb 2014, 19:36
10

Jag kör RaZberry och Fibaro wall plug och blandat Fibaro och Aeon bakom brytare.
Sedan försöker jag få en Everspring tempgivare att visa värdena rätt :)

Kör OpenRemote som app och design för kontrollera allt.

Samlar gärna kompetens och tester med fler. :)
Post Reply