Mystiskt fel HC2

Post Reply
Fredrik85
Medlem
Posts: 67
Joined: 24 Jan 2016, 17:05
8

Höll på att ändra i några scener igår och när jag skulle spara en av dom så försvann aldrig ”snurrbollarna” så provade att logga in igen men fick då ”503 server unavailable”
Har provat att stänga av och starta om HC2 i omgångar.
När den väl är omstartad så kommer jag åt den via appen utan problem, scener osv funkar som det ska.
Men när jag ska logga in på den så får jag bara ”snurrbollarna” och sen händer inget mer, och då slutar även åtkomsten via appen, scener funkar inte osv. Och 503 igen om jag ska prova att logga in igen.
Hittar den via Fibaro Finder innan jag provar att logga in.
Någon som har en idé vad som kan vara fel?
/Mvh Fredrik

Fibaro HC2.
Mest saker från Fibaro, sen lite blandat av diverse märken.
dhanjel
Medlem
Posts: 264
Joined: 19 Apr 2013, 12:47
10
Contact:

Jag hade nåt liknande, slutade med att jag fick gå in i Recovery och nollställa och börja om, de backuper jag hade skapade samma problem igen.
Fredrik85
Medlem
Posts: 67
Joined: 24 Jan 2016, 17:05
8

Ok får kanske prova att nollställa min HC2 och sen ladda in senaste backupen jag gjorde och kolla om det fungerar..
Tycker det är konstigt när allt fungerar perfekt efter omstart men att det sen kraschar när jag provar att logga in i webbläsaren.
Tack för svar :)
/Mvh Fredrik

Fibaro HC2.
Mest saker från Fibaro, sen lite blandat av diverse märken.
User avatar
gol
Medlem
Posts: 35
Joined: 30 Apr 2014, 08:00
9
Location: Göteborg
Contact:

Många gånger lurar man sig på cachen i webbläsaren. Så har du inte testat att rensa den så tycker jag att du ska pröva det först. I Chrome så räcker det oftast med CTRL+F5 men ibland måste du även ta bort historiken. Alternativt så testar du med en helt annan typ av webbläsare.
//Göran
Vanderbilt SPC integration, Z-Wave, Zigbee, MySensors, LoRaWAN, Linux, Raspberry PI, OpenWRT
Fredrik85
Medlem
Posts: 67
Joined: 24 Jan 2016, 17:05
8

Glömde skriva att jag provat tömma cachen utan resultat, och annan webbläsare gör tyvärr inte heller någon skillnad.
Blir lika när jag provar logga in på både datorn och surfplattan.
/Mvh Fredrik

Fibaro HC2.
Mest saker från Fibaro, sen lite blandat av diverse märken.
dhanjel
Medlem
Posts: 264
Joined: 19 Apr 2013, 12:47
10
Contact:

gol wrote:Många gånger lurar man sig på cachen i webbläsaren. Så har du inte testat att rensa den så tycker jag att du ska pröva det först. I Chrome så räcker det oftast med CTRL+F5 men ibland måste du även ta bort historiken. Alternativt så testar du med en helt annan typ av webbläsare.
//Göran
Man kan även i Chrome trycka på F12 för att fråga fram utvecklar konsolen och sen kryssa i "disable cache" på nätverksfliken så slipper man rensa. Alt köra i ingocnito läge, men inte alltid det hjälper.
Fredrik85
Medlem
Posts: 67
Joined: 24 Jan 2016, 17:05
8

Nu funkar allt som det ska igen! :D
Fick envist köra recovery mode flera gånger och lyckades tillslut få in min senaste backup som vägrade laddas in.
Det enda som försvann va ikoner som jag själv lagt till så jag fick göra det igen.
Tack för tips :)
/Mvh Fredrik

Fibaro HC2.
Mest saker från Fibaro, sen lite blandat av diverse märken.
User avatar
RH_Dreambox
Z-Wave Kung
Posts: 1192
Joined: 03 Jan 2015, 16:49
9
Location: Vegby
Contact:

Har du kört någon Verify Checksum under fliken Backup / Recovery ?
Den kan ge en fingervisning om hälsan på din Recovery-sticka.
Min gamla ombyggda HC2 har fått ett nytt liv och min HC3 är nu nedkopplad.
HC2 med Home Assistant har blivit en riktig Game Changer och nu har jag hemautomatik på riktigt.
https://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?t=7087
Fredrik85
Medlem
Posts: 67
Joined: 24 Jan 2016, 17:05
8

Japp och det ser fintfint ut :)
/Mvh Fredrik

Fibaro HC2.
Mest saker från Fibaro, sen lite blandat av diverse märken.
Post Reply