Min HC2 är död :(

Post Reply
equist
Ny medlem
Posts: 4
Joined: 15 Aug 2012, 11:48
11

Idag när jag kom hem var min HC2 inte igång och det händer inget när jag trycker på Power-knappen (inte heller om jag har +-knappen intryckt först). Någon som har en idé? Vad ska man göra (den är köpt direkt från Gröna hus)?
Systemfel
Medlem
Posts: 384
Joined: 14 Jan 2015, 01:02
9

maila Gröna hus fråga vad du ska göra.. blir väll skicka den på service (kollat så alla kablar sitter i som dom ska ??
kör Hc3 och det fungerar bättre och bätttre sakta men säkert :D
User avatar
RH_Dreambox
Z-Wave Kung
Posts: 1192
Joined: 03 Jan 2015, 16:49
9
Location: Vegby
Contact:

Jag skulle gissa att det är nätadaptern som är paj. Kolla om du kan låna en för att testa.
Och har du garanti kvar så är det Gröna Hus du skall vända dig till.
Min gamla ombyggda HC2 har fått ett nytt liv och min HC3 är nu nedkopplad.
HC2 med Home Assistant har blivit en riktig Game Changer och nu har jag hemautomatik på riktigt.
https://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?t=7087
equist
Ny medlem
Posts: 4
Joined: 15 Aug 2012, 11:48
11

Tack för era snabba svar! Jag har kollat att sladdarna satt i ordentligt, men jag får nog försöka kontakta Gröna hus (deras support-länk hänvisar hit, så jag trodde att de kanske hjälpte till här).
Henrikel
Proffsmedlem
Posts: 687
Joined: 12 Dec 2013, 00:24
10
Location: Växjö
Contact:

testa med en annan spänningskälla, du kanske har något annan till någon produkt hemma du kan testa med.
Lyser inga dioder har det varit det felet.
Annars får du göra ett ärende hos fibaro på deras supportsida för att kunna få skicka den till Gröna Hus så du får en ny av dem och de returnerar den gamla åt dig. Så skicka den inte till polen som fibaro ber dig. Det sköter gröna sen.
Installations Elektriker
https://www.facebook.com/ramnasael
Installerar och säljer Z-wave lösningar
equist
Ny medlem
Posts: 4
Joined: 15 Aug 2012, 11:48
11

Mycket riktigt visade det sig vara spänningskällan och problemet är löst (sedan någon vecka tillbaka). Tack igen!
Post Reply