Remote access

Post Reply
Adde80
Medlem
Posts: 71
Joined: 18 Nov 2016, 01:06
7

Är det bara en användare som kan accessa HC2 utanför LAN?
Försökt få till de så att även sambon kan accessa HC2 via appen utanför huset, men går inte.
När jag försöker lägga till HC2 på hennes konto i fibaro cloud får jag bara HC already added by another user.. (Mig då)..
FredrikKarlsson
Medlem
Posts: 65
Joined: 08 Aug 2016, 20:21
7

Ja, det är två lager här. EN användare i Fibaros cloud-system. Som sedan kan logga in sig som olika personer på din HC. Dumt, men så fungerar det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Adde80
Medlem
Posts: 71
Joined: 18 Nov 2016, 01:06
7

Hmm okey.. Ja det känns ju inte genomtänkt.
Tack för svar!
pos
Medlem
Posts: 89
Joined: 03 Feb 2017, 02:20
7

Jag som säkerhetsperson gillar inte login via cloud. Jag har en OpenVPN klient på varje telefon. Ett klick på OpenVPN knappen i telefonen och telefonen är ansluten hem på 1s. Sen har jag Fibaro appen lokalt med de lokala kontona som att jag är hemma. Inget anslutet via Fibaro i molnet. Kopplar upp mig om jag vill titta på något eller ändra något i HC2. push ser jag till att få via email så jag inte behöver ha Fibaro appen online hela tiden (VPN suger lite mer batteri av telefonen).

På så sätt har jag alla användare var för sig och inte den restriktion som beskrivs

Ett alternativ i alla fall :)
FredrikKarlsson
Medlem
Posts: 65
Joined: 08 Aug 2016, 20:21
7

pos wrote:Jag som säkerhetsperson gillar inte login via cloud. Jag har en OpenVPN klient på varje telefon. Ett klick på OpenVPN knappen i telefonen och telefonen är ansluten hem på 1s. Sen har jag Fibaro appen lokalt med de lokala kontona som att jag är hemma. Inget anslutet via Fibaro i molnet. Kopplar upp mig om jag vill titta på något eller ändra något i HC2. push ser jag till att få via email så jag inte behöver ha Fibaro appen online hela tiden (VPN suger lite mer batteri av telefonen).

På så sätt har jag alla användare var för sig och inte den restriktion som beskrivs

Ett alternativ i alla fall :)
Man borde kanske då också säga att man inte längre har möjlighet att få push-notiser från systemet (väl?) när man kopplar in sig vis VPN?
alexndr
Medlem
Posts: 420
Joined: 14 Jul 2016, 14:38
7

Sen finns det ju andra push notifieringslösningar än HC2ans egna man kan använda ..
pos
Medlem
Posts: 89
Joined: 03 Feb 2017, 02:20
7

FredrikKarlsson wrote:
pos wrote:Jag som säkerhetsperson gillar inte login via cloud. Jag har en OpenVPN klient på varje telefon. Ett klick på OpenVPN knappen i telefonen och telefonen är ansluten hem på 1s. Sen har jag Fibaro appen lokalt med de lokala kontona som att jag är hemma. Inget anslutet via Fibaro i molnet. Kopplar upp mig om jag vill titta på något eller ändra något i HC2. push ser jag till att få via email så jag inte behöver ha Fibaro appen online hela tiden (VPN suger lite mer batteri av telefonen).

På så sätt har jag alla användare var för sig och inte den restriktion som beskrivs

Ett alternativ i alla fall :)
Man borde kanske då också säga att man inte längre har möjlighet att få push-notiser från systemet (väl?) när man kopplar in sig vis VPN?
Jo. Jag skrev ju därför att jag tar meddelanden via mail för att komma runt det. Kanske var lite otydlig då.

Mvh
Peo
Post Reply