Home Center 2 "låst sig"

Post Reply
dhanjel
Medlem
Posts: 264
Joined: 19 Apr 2013, 12:47
10
Contact:

Blir så hopplöst trött på att saker och ting fortfarande är så här dåligt med z-wave, finns det verkligen inte en enda bra och stabil kontrollenhet?

Igår så skulle jag ta bort en enhet som av någon anledning misslyckats med att inkluderas och hamnade i nåt mellan-läge (så en delete i HC2). efter det så låste sig gränssnittet.

Startar jag om den (dvs ström av - på) så lyser tre lampor medans z-wave lampan blinkar. I webb-gränssnittet så står det bara "Starting services". Försöker man anropa api:et så får man "The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.".

Gjort ett par försök att komma in i recovery idag men hittills inte lyckats. (Vet inte om jag ens orkar gå tillbaka till en äldre version efter att 2 mån in i den här enheten fortfarande inte lyckats inkludera alla enheter).

Är det bara att slänga "skiten"?
2017-08-08 20_02_15-Microsoft Edge.png
ekensweden
Medlem
Posts: 102
Joined: 01 Jan 2014, 18:10
10

Hej exakt detta hände mig
Fick skicka den till Polen
För rep men dom fixade det på 9 dagar med frakt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
dhanjel
Medlem
Posts: 264
Joined: 19 Apr 2013, 12:47
10
Contact:

ekensweden wrote:Hej exakt detta hände mig
Fick skicka den till Polen
För rep men dom fixade det på 9 dagar med frakt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jobbigt! Fick du tillbaka samma enhet då iaf? Orkar verkligen inte kämpa mig igenom ytterligare en inkludering av 50 enheter.
ekensweden
Medlem
Posts: 102
Joined: 01 Jan 2014, 18:10
10

Ja det var något fel på programmet det var återställd till en tidigare version fick lägga till 3 st
Fibaro försökte fixa det online men det gick inte men skicka ett mail till Fibaro så dom kan hjälpa dig


Skickat från min iPhone med Tapatalk
User avatar
Bamsefar
Z-Wave Kung
Posts: 1230
Joined: 25 Nov 2013, 15:06
10
Location: Stockholm

dhanjel wrote:Blir så hopplöst trött på att saker och ting fortfarande är så här dåligt med z-wave, finns det verkligen inte en enda bra och stabil kontrollenhet?
Den enda kontrollern jag varit nöjd med från Z-Wave perspektiv är min HomeSeer Zee S2. Det skrivet, den är inte perfekt. Jag får inte energiförbrukningen att fungera (har antagligen med att jag ställde in den i svenska istf amerikanska), jag har haft udda saker hända men fått bort allt efter regelbundna omstarter (känns igen från HC2 - same thing).

Utöver dessa två anmärkningar: Jädrans vad snabb den är på Z-Wave kommandon, sändning och mottagning.

Men jag vet att folk haft missflyt med denna också - HomeSeer är INTE guld och gröna skogar.
Testar Home Assistant på Raspberry Pi4B - nice :mrgreen:
dhanjel
Medlem
Posts: 264
Joined: 19 Apr 2013, 12:47
10
Contact:

Ja, testade mjukvaran lite på en rasp pi innan jag (för tredje gången) gick tillbaka till HC2, men fick panik över asp-gränssnittet från 90-talet :)
User avatar
Bamsefar
Z-Wave Kung
Posts: 1230
Joined: 25 Nov 2013, 15:06
10
Location: Stockholm

dhanjel wrote:fick panik över asp-gränssnittet från 90-talet :)
Ja det är f*n i mig helt sant - GUI är heeeeelt fel att kalla det. Otroligt mycket tyngre att hantera... Bara en sådan sak att man inte kan detaljtesta i scener (eller events som dom kallar det i HS3) på rätt sätt utan man måste skriva 40 olika scener för samma sak eftersom den typen av if or helt enkelt inte går att bygga....
Testar Home Assistant på Raspberry Pi4B - nice :mrgreen:
Post Reply