Ny skill till Amazon Echo, Alexa

Post Reply
Timpalimpa
Ny medlem
Posts: 8
Joined: 29 Jan 2016, 18:23
8

Nu har fibaro släppt en smart home skill till Alexa.
http://manuals.fibaro.com/alexa/

Allt på engelska dock. Men för oss som använt oss av raspberry pi kan nu konvertera och använda raspberryn till något annat ;)
iSnobben
Medlem
Posts: 105
Joined: 27 Dec 2013, 20:39
10

Jag har fixat Alexa på min Sonos One numera och aktiverat Fibaros två olika skills men jag får inte Alexa att upptäcka några enheter? Vad gör jag för fel eller rättare sagt vad behöver man göra för att Alexa ska hitta alla mina enheter i HC2?
Systemfel
Medlem
Posts: 384
Joined: 14 Jan 2015, 01:02
9

jag kör alexa och kan säga en del funkar men får inte till att styra ac mm.. Men kommer väll lite lättare saker framöver.. för er som vill styra tex media så styr alexa Plex man säger open Plex först..
kör Hc3 och det fungerar bättre och bätttre sakta men säkert :D
iSnobben
Medlem
Posts: 105
Joined: 27 Dec 2013, 20:39
10

Hur fick du Alexa att hitta enheterna som finns i HC2? Min Hue hoppade igång direkt utan problem när kag sökte efter enheter.
Systemfel
Medlem
Posts: 384
Joined: 14 Jan 2015, 01:02
9

iSnobben wrote:Hur fick du Alexa att hitta enheterna som finns i HC2? Min Hue hoppade igång direkt utan problem när kag sökte efter enheter.
genom alexa appen där finns 2 st till just alexa sök i skill och fibaro hittar du 2 appar..

problemet är att har du inte varit noggrann när du la in dina enheter i fibaro så heter typ alla tak lampa mm så detta får man ändra lite.. sök på Youtube så hittar du lite där
kör Hc3 och det fungerar bättre och bätttre sakta men säkert :D
iSnobben
Medlem
Posts: 105
Joined: 27 Dec 2013, 20:39
10

Jo jag har aktiverat skillsen men när jag trycker på att den ska söka efter nya enheter så hittar den inte några. Har försökt hitta både texter och filmer på youtube men jag har inte lyckats hitta något. Har du några tips?
Systemfel
Medlem
Posts: 384
Joined: 14 Jan 2015, 01:02
9

iSnobben wrote:Jo jag har aktiverat skillsen men när jag trycker på att den ska söka efter nya enheter så hittar den inte några. Har försökt hitta både texter och filmer på youtube men jag har inte lyckats hitta något. Har du några tips?
Men den hittar bara belysning har du ändrat i fibaro så att det är markerat som belysning. Jag hittade mina direkt. men sen får man lägga in dom i grupper så att den hittar den tex kitchen lights eller hur fan det stavas.

klicka på smart home där ska dom vara..... och välj fliken Devices
kör Hc3 och det fungerar bättre och bätttre sakta men säkert :D
iSnobben
Medlem
Posts: 105
Joined: 27 Dec 2013, 20:39
10

Ja jag har nog säkert 30 lampor som är klassade som lampor i min HC2. Låter som att jag har gjort rätt och mina HUE-lampor funkade direkt när jag kopplade in dem med Alexa. Får undersöka om det är något knas med mitt Fibaro ID kanske.
Post Reply