Poly-Lock Z-wave Dörrlås

Post Reply
lunkan
Ny medlem
Posts: 3
Joined: 09 Apr 2012, 20:28
11

Hej!
Tänker berätta hur det går för mig att använda Poly-Lock tillsammans med homeseer. Det är inte riktigt klart ännu om de supportar låset.
lunkan
Ny medlem
Posts: 3
Joined: 09 Apr 2012, 20:28
11

Hej igen!
Tråkigt nog måste jag berätta att jag avbeställt Poly-Lock från Gröna Hus. Fick ett mail med en förfrågan om jag verkligen ville köpa när låset inte är certifierat. (de kommer inte att ha det på lager igen förrän det är certifierat) Helt rätt, jag vill inte ha ett dörrlås som inte uppfyller certifieringen. Detta av två orsaker, dels rent säkerhetsmässigt och sedan finns inga garantier för att låset verkligen följer den Z-wave standard som finns. Homeseer har försökt utan att lyckas med att inkludera låset. Jag känner en oro över att något inte stämmer överens med den standard som finns och därför så har inte homeseer lyckats med att inkludera låset. Nu ligger bollen hos Poly-Control. Homeseer gänget gör inget förrän det är certifierat. Så fort att det är certifierat så beställer jag låset! (Om det inte under tiden dykt upp något annat på marknaden för oss här i EU)
lunkan
Ny medlem
Posts: 3
Joined: 09 Apr 2012, 20:28
11

Blir inget poly lock, köpte en annan produkt istället
JKB
Medlem
Posts: 45
Joined: 06 Aug 2012, 11:21
11

Fick hem mitt Poly-Lock idag, vet inte riktigt vad jag ska säga.
Det fungerar med HomeSeer, dock får jag ingen status tillbaka från låset om det verkligen är låst eller inte. Det identifieras som ett Z-Wave lås i HomeSeer dock. Inställningarna som jag ändrat är välja rotationshåll och tid för låsning/upplåsning. Detta fungerar utan problem, dock är lägsta tiden en sekund, och jag skulle behöva ca 0,8. Dreven kuggar över de sista tiondels sekunderna, får hoppas att de inte slits för mycket. :?

Upplåsning via vred/nyckel går väldigt trögt då man samtidigt får dra runt dreven/motorn, känns som detta också kan slita på dreven i onödan. Statusen uppdateras inte heller, eftersom HomeSeer inte tar emot något från enheten.
Det enda som enheten rapporterar är batterinivå. "Battery Level 100%"

Ställ gärna frågor!
Jag rekommenderar INTE produkten :!:

Uppdatering:
Nu har jag med hjälp av http://www.poly-control.com/media/1153/ ... ttings.pdf
tweakat lite. Jag har med hjälp av parameter #4, kunnat ställa ner hastigheten till hälften. Sedan med parameter #3, kunnat ställa fin-inställa hastigheten. Eftersom det fortfarande är en sekund som går, går den kortare på samma tid. Nu har jag inga problem med att den kuggar över vid upplåsning/låsning. Kan dock tillägga att när man kör på högsta hastigheten låter det som hela låset ska rasera.
jompa68
Proffsmedlem
Posts: 735
Joined: 12 Aug 2012, 08:53
11
Location: Hofors

Jag rekommenderar att ni läser denna artikel först innan ni bestämmer er och installerar ett Zwave lås.
http://www.theregister.co.uk/2013/08/13 ... ith_zwave/
Post Reply