SmartThings och Nibe

Utvecklar du en smartphone-app? Datorprogramvara? Få hjälp av andra och bidra med dina egna erfaranheter.
Post Reply
arnqvist
Ny medlem
Posts: 5
Joined: 09 Jan 2017, 08:59
7

Hej! Har importerat en Samsung SmartThings och skrivit en "SmartApp" som läser värden från en Nibe värmepump uppkopplad mot Nibe UpLink (temperaturer, tillsats osvosv). Kommer även jobba vidare på det så att man kan styra pumpen, men rätt ny på området så kommer inte vara klart imorgon precis. Men om någon har en SmartThings och en Nibe så hojta ifall ni är intresserade av koden så hjälper jag er.
kristofferand
Ny medlem
Posts: 1
Joined: 09 Nov 2017, 22:41
6

arnqvist wrote:Hej! Har importerat en Samsung SmartThings och skrivit en "SmartApp" som läser värden från en Nibe värmepump uppkopplad mot Nibe UpLink (temperaturer, tillsats osvosv). Kommer även jobba vidare på det så att man kan styra pumpen, men rätt ny på området så kommer inte vara klart imorgon precis. Men om någon har en SmartThings och en Nibe så hojta ifall ni är intresserade av koden så hjälper jag er.
Hej!
Är ny här men är väldigt intresserad av koden om den finns kvar och om du vill dela med dig av den!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
redtop
Ny medlem
Posts: 1
Joined: 29 Nov 2017, 21:19
6

Intressant!

Hittade det här som är samma idé för Domoticz:

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=13996
Systemfel
Medlem
Posts: 384
Joined: 14 Jan 2015, 01:02
9

Hur har det gått ??
kör Hc3 och det fungerar bättre och bätttre sakta men säkert :D
Post Reply