Hej,
Jag inser att detta är ett ämne som kanske för många är uttjatat, men jag blir fortfarande inte riktigt klok på det...
Jag ska som rubriken lyder skaffa mig ett hemlarm som jag på sikt kan integrera i ett Z-wavesystem. Jag har alltså ännu inte låst fast mig i fabrikat, varken på larm eller kontrollenhet så jag är öppen för alla lösningar än så länge. Det jag dock sätter som prio för anläggningen är:
Larmet ska kunna vara trådlöst i alla delar (har tillta på DSC Neo, Alexor och Agility 3 än så länge).
Larmet ska gå att integrera i Z-wave, helst utan massa avancerad programmering (hur funkar det med DSC plugin och funkar denna med Neo och Alexor?) Kan man dessutom använda larmets sensorer är det ett plus, men inget krav.
Larmet ska kunna kopplas på via knappsats och telefon (behöver man flera olika appar eller kan allt styras via "z-waveappen" när jag skaffat en sådan?)
Larmet ska kunna skicka sms eller ringa upp mig, dels vid utlöst lam men också när barnen larmar av etc. (vill inte ha det kopplat till larmcentral)
Z-wavekontrollen ska vara driftsäker och användarvänlig (vill inte att enheten strula och vill inte sitta och knacka kod mer än nödvändigt). Ska inte göra några allt för avancerade scener utan vill leka lite med ljusstyrning och sonosanläggningen samt på sikt kunna styra markiser och lite annat kul. Valet står just nu mellan Fibaro och Vera. Spelar det någon roll egentligen?
Blev en del frågor, men jag hoppas någon vill hjälpa mig med lite svar..
Tack På förhand!