Dimmer och styrning...

Vet du inte hur du ska koppla in dina produkter? Här hjälper vi dig med elspecifika frågor och diskuterar lösningar kring el.
Post Reply
DrPepper
Medlem
Posts: 92
Joined: 05 Jul 2014, 02:04
9

Hej på er,

Har gjort lite funderingar och kommit fram till att jag vill ha en förbättrad hantering av "nattlampa".

Har en rörelsedetektor som mellan två specifierade tider, ska hantera att sätta igång en dimmer på lägsta värde, så att man hittar toa nattetid, utan att göra något och utan att väcka någon.

Iaf - har upptäckt att det är mindre smidigt med "fixa" tider och insett att jag behöver en förbättring.

I mitt fall, så tänker jag mig följande:

1. Har en dubbel-brytare som tänder dimmern (återvippande) och en vanlig vipp-brytande som tänder direkt på annan lampa i badrummet.
2. Läser jag specen på Fibaro's dimmer så kan jag inte lägga på 230-volt på S2, utan det ska vara potential-fri "slutande/brytande"
3. Men, det jag behöver är att använda 230-volt-spänningen som en trigger, för två fibaro-brytare får inte plats i samma uttagsdosa.

Någon som har en idé?

mvh:
DrPepper
HC2, blandade sensorer och puckar.

"Hemautomation är inte "remote access" eller "in i en app och pilla" - hemautomation är rätt sensorer och puckar på rätt plats och, utan användarinteraktion, trigga önskade aktiviteter."
User avatar
Bamsefar
Z-Wave Kung
Posts: 1230
Joined: 25 Nov 2013, 15:06
10
Location: Stockholm

Fråga: vart står lampan? I sovrummet?
Testar Home Assistant på Raspberry Pi4B - nice :mrgreen:
Post Reply